تسلط بر تجارت کوتاه مدت

توسط کریس سیبوری

معاملات کوتاه مدت می تواند بسیار پر سود باشد ، اما می تواند خطرناک نیز باشد. تجارت کوتاه مدت می تواند تا چند روز ادامه یابد. برای موفقیت در این استراتژی به عنوان یک معامله گر ، باید خطرات و پاداش های هر تجارت را درک کنید. شما نه تنها باید بدانید که چگونه فرصت های کوتاه مدت خوب را مورد توجه قرار دهید ، بلکه باید بدانید چطور از خود در مقابل مشکلات پیش رو محافظت کنید. در این مقاله به بررسی اصول اولیه ردیابی معاملات خوب کوتاه مدت و چگونگی سودآوری از آنها می پردازیم.

اصول تجارت کوتاه مدت

چندین راه اساسی برای تجارت کوتاه مدت شما باید در نظر داشته باشید و بروی ان تسلط بیابید. این اصول مهم می تواند به معنای تفاوت بین ضرر و تجارت سودآور باشد و راه پیش روشما رو مشخص کند.

شناخت نامزدهای بالقوه 

به رسمیت شناختن تجارت “درست” بدان معنی است که شما می دانید که تفاوت بین یک موقعیت بالقوه خوب و مواردی که باید از آن دوری کنید ، را بطور کامل اطلاع دارید و بروی ان مسلط هستید. اغلب اوقات ، سرمایه گذاران لحظه به لحظه مشغول می شوند و معتقدند که اگر اخبار عصرانه را تماشا کنند و صفحات مالی را بخوانند و دنبال کنند ، بر سر اتفاق پیش رو خود که در بازارها می افتد تسلط کامل دارند اما واقعیتچیز دیگری هست و ان  این است ،که  تا زمانی که ما در مورد آن می شنویم ، بازارها در حال حاضر واکنش نشان می دهند. بنابراین ، برای یافتن معاملات مناسب در مواقع مناسب ، باید برخی اقدامات اساسی دنبال شود .

 

تسلط بر تجارت کوتاه مدت

مرحله ۱: میانگین های متحرک را تماشا کنید

میانگین متحرک میانگین قیمت یک سهام در طی یک دوره خاص از زمان است. متداول ترین بازه های زمانی ۱۵ ، ۲۰ ، ۳۰ ، ۵۰ ، ۱۰۰ و ۲۰۰ روز است. ایده کلی این است که نشان دهد آیا یک سهام روند صعودی یا نزولی دارد. به طور کلی ، یک کاندیدای خوب برای سرمایه گذاری باید  میانگین متحرک داشته باشد  که رو به بالا است. اگر به دنبالسرمایه گذاری  کوتاه مدت سهام هستید ، معمولاً می خواهید یکی از آنها را با میانگین متحرک پیدا کنید که در حال صاف شدن یا نزولی باشد.

مرحله ۲: چرخه ها یا الگوهای کلی را درک کنید

به طور کلی ، بازارها چرخه های معاملاتی را بررسی  می کنند که باعث می شود تماشای تقویم در زمان های خاص اهمیت پیدا کند. از سال ۱۹۵۰ ، بیشتر سود سهام بورس در چهارچوب زمانی نوامبر تا آوریل رخ داده است ، در حالی که در دوره ماه مه تا اکتبر ، میانگین ها نسبتاً ثابت بوده اند. به عنوان یک معامله گر ، از چرخه ها می توان به نفع شما استفاده کرد تا زمان خوبی را برای ورود به موقعیت های طولانی یا کوتاه تعیین کنید.

مرحله ۳: یک حس از روند بازار کسب کنید

اگر روند منفی است ، شما ممکن است کوتاه بودن را در نظر بگیرید و خرید بسیار کمی انجام دهید. اگر روند مثبت است ، ممکن است بخواهید خرید را با اطمینان بسیار کمی در نظر بگیرید. هنگامی که روند کلی بازار در برابر شما باشد ، شانس داشتن یک افت تجاری موفق وجود دارد.

پیروی از این مراحل اساسی به شما می آموزد که چگونه و چه موقع معاملات مناسب بالقوه را تعیین کنید.

کنترل خطر

کنترل ریسک یکی از مهمترین جنبه های تجارت موفقیت آمیز است. تجارت کوتاه مدت شامل ریسک است ، بنابراین به حداقل رساندن ریسک و به حداکثر رساندن بازده ضروری است. این امر مستلزم استفاده از توقف فروش یا متوقف  کردن خرید به عنوان محافظت از وارونگی بازار است. توقف فروش نوعی سفارش برای فروش سهام پس از رسیدن به قیمت از پیش تعیین شده است. پس از رسیدن این قیمت ، سفارش فروش به قیمت بازار ارسال می شود . توقف خرید برعکس است. از آن هنگام که سهام به قیمت خاصی بالا می رود ، در یک موقعیت کوتاه منتظر می شویم ، در این مرحله به یک سفارش خرید تبدیل می شود.

هر دوی اینها برای محدود کردن روند نزولی شما طراحی شده اند. به عنوان یک قاعده کلی در تجارت کوتاه مدت ، شما می خواهید فروش خود را متوقف کنید یا توقف را در ۱۰ تا ۱۵ درصد از محل خریداری سهام یا شروع کوتاه مدت خریداری کنید. ایده این است که ضررها را کنترل کنید تا سود آن به میزان قابل توجهی بیشتر از ضررهای اجتناب ناپذیر شما باشد.

تجزیه و تحلیل فنی

جمله ای قدیمی در وال استریت وجود دارد: “هرگز با نوار نجنگید.” چه اکثر آن را بپذیرند یا نه ، بازارها همیشه در انتظار وقایع هستند و آنچه را که اتفاق می افتد قیمت گذاری می کنند. این بدان معناست که همه چیزهایی که ما در مورد درآمد ، مدیریت شرکت و سایر عوامل می دانیم در سهام موجود است. منتظر ماندن از پیشنهاد هر کس دیگری مستلزم استفاده از تحلیل تکنیکی است .

تجزیه و تحلیل فنی فرایندی است برای ارزیابی و مطالعه سهام یا بازارها با استفاده از قیمت ها و الگوهای قبلی برای پیش بینی آنچه در آینده اتفاق می افتد. در تجارت کوتاه مدت ، این یک ابزار مهم برای کمک به شما در درک چگونگی کسب سود است در حالی که دیگران مطمئن نیستند. در زیر ، ما برخی از ابزارها و تکنیک های مختلف تجزیه و تحلیل فنی را کشف خواهیم کرد .

شاخص ها را بخرید و بفروشید

چندین شاخص برای تعیین زمان مناسب برای خرید و فروش استفاده می شود. دو مورد از محبوب ترین آنها شامل شاخص مقاومت نسبی (RSI) و نوسان ساز تصادفی است . RSI قدرت و ضعف نسبی سهام را در مقایسه با سایر سهام موجود در بازار مقایسه می کند. به طور کلی ، خواندن ۷۰ نشان دهنده یک الگوی تاپینگ است ، در حالی که خواندن زیر ۳۰ نشان می دهد که سهام بیش از حد فروخته شده است. با این حال ، این را باید در نظر داشته باشید که قیمت ها می توانند برای مدت زمان قابل توجهی در سطوح بالاتر یا بیش از حد فروخته شوند.

نوسان ساز تصادفی برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا سهام براساس محدوده قیمت بسته شدن سهام در طی یک دوره زمانی زمانی خاص ، گران یا ارزان است ، استفاده می شود. با خواندن ۸۰ سیگنال سهام اوراق بهادار (گران قیمت) است ، در حالی که با خواندن ۲۰ سیگنال سهام بیش از حد ارزان است

RSI و stochastics می توانند به عنوان ابزار جمع آوری سهام مورد استفاده قرار گیرند ، اما شما باید از آنها در رابطه با سایر ابزارها استفاده کنید تا بهترین فرصت ها را پیدا کنید.

الگوهای

ابزاری دیگر که می تواند به شما در یافتن فرصت های مناسب تجارت کوتاه مدت کمک کند ، الگوهای موجود در نمودار سهام است . الگوهای می توانند در طی چند روز ، ماه یا سال توسعه پیدا کنند. در حالی که هیچ دو الگوی یکسان نیستند ، می توان از آنها برای پیش بینی حرکت قیمت استفاده کرد.

چندین الگوی مهم برای تماشای آنها شامل موارد زیر است:

  • سر و شانه ها : سر و شانه ها ، که یکی از قابل اطمینان ترین الگوهای در نظر گرفته می شود ، الگویی معکوس است که اغلب هنگام جمع شدن سهام مشاهده می شود.
  • مثلث : مثلثی تشکیل می شود از محدوده بین اوج سهام و باریک شود. این الگوی اغلب در زمان پایین آمدن قیمت ها رخ می دهد. با پایین آمدن قیمت ها ، این نشانگر آن است که سهام با روشی خشن و صعودی می تواند صعود کند.
  • Double Tops : هنگامی که قیمت ها به میزان معینی از حجم سنگین بالا می روند ، عقب نشینی می کنند و سپس دوباره آن را در کاهش حجم دوباره امتحان می کنند. این الگوی نشانگر آن است که سهام ممکن است به سمت پایین باشد.
  • Double Bottoms : یک پایین دو طرفه برعکس از بالای دوبل است. قیمت ها به میزان مشخصی روی حجم سنگین کاهش می یابند و سپس قبل از بازگشت به سطح اصلی در حجم پایین افزایش می یابند. این الگوی قادر به شکستن سطح پایین نیست ، این سیگنال را نشان می دهد که سهام ممکن است به سمت بالاتر هدایت شود.

خط پایین

تجارت کوتاه مدت از روشها و ابزارهای زیادی برای کسب درآمد استفاده می کند. نکته مهم این است که شما باید در مورد چگونگی استفاده از ابزارها برای دستیابی به موفقیت به خود آموزش ببینید. با کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجارت کوتاه مدت ، قبل از حل و فصل در ترکیب مناسب برای تمایلات خاص و اشتهای ریسک ، خود را به سمت یک استراتژی یا روش دیگر می کشانید. هدف از هر استراتژی تجاری نگه داشتن ضررها در حداقل و سود حداکثر است و این برای تجارت کوتاه مدت تفاوتی ندارد.

شرکت میداف تجارت جنوب ارایه دهنده به روز ترین مقالات گمرکی و مقالات بازرگانی و مقالات اقتصادی می باشد.امید است این مقالات به روز مورد پسند شما دوستان قرار گیرد.همچنین این شرکت اعلام کننده نرخ رسمی ارز گمرک و نرخ ارز گمرک از طریق سایت رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران می باشد.

انتشار با ذکر ادرس سایت و منبع بلا مانع است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *