ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات برنج حذف شد

ئیس انجمن وارد کنندگان برنج طی نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی ضمن اشاره به تبدیل ارز واردات این محصول از ۴۲۰۰ تومانی به نیمایی، از قطره چکانی بودن اختصاص همان ارز، رسوب ۵۰۰ هزار تن برنج در گمرک و تهدید فاسد شدن این محوله ها با ورود فصل گرما خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادی معاصر، عباس توکلی رئیس انجمن وارد کنندگان برنج ایران نامه ای خیلی فوری به همتی رئیس کل بانک مرکزی ایران درباره مشکلات اختصاص ارز به واردات این کالای اساسی نوشت.

در این نامه اشاره شده است که ارز واردات این محصول از ۴۲۰۰ تومانی به نیمایی تغییر یافته است اما ارز نیمایی  نیز به صورت قطره چکانی اختصاص می یابد و ۵۰۰ هزار تن برنج از بهمن ماه سال گذشته در گمرک رسوب کرده است.

این امر علاوه بر هزینه های انبارداری، دموراژ ، منجر به تهدید فساد و آسیب به سلامت محموله های برنج بر اثر گرما در بنادر شده است و این احتمال وجود دارد محموله های مانده در گمرک توسط فروشندگان خارجی پس گرفته شود.

در این نامه همچنین اشاره شده است که بانک مرکزی در صورت عدم تامین ارز نیمایی برای واردات برنج با قید فوریت روش‌های اجرایی و امکان پذیر دیگری در دستور کار قرار دهد.

شرکت میداف تجارت جنوب ارایه دهنده به روز ترین مقالات گمرکی واخبار گمرکی و مقالات بازرگانی و مقالات اقتصادی می باشد.امید است این مقالات به روز مورد پسند شما دوستان قرار گیرد.همچنین این شرکت اعلام کننده نرخ رسمی ارز گمرک و نرخ ارز گمرک از طریق سایت رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران می باشد.

انتشار با ذکر ادرس سایت و منبع بلا مانع است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *