اوراق بهادار چیست؟

اوراق بهادار چیست؟

اوراق بهادار کردن, روشی است که صادرکننده با ادغام یا ادغام دارایی های مختلف مالی در یک گروه ، یک ابزار مالی قابل فروش را طراحی می کند . صادرکننده سپس این گروه از دارایی های repackaged را به سرمایه گذاران می فروشد. اوراق بهادار فرصت هایی را برای سرمایه گذاران فراهم می کند و سرمایه را برای سرمایه گذاران آزاد می کند ، که هر دو باعث افزایش نقدینگی در بازار می شوند.

از نظر تئوری ، هر دارایی مالی قابل تقسیم است – یعنی تبدیل به یک کالای قابل مبادله با قارچ ارزش پولی. در اصل ، این همان چیزی است که همه اوراق بهادار هستند.

با این حال ، اوراق بهادار اغلب با وام و دارایی های دیگر که مطالبات قابل قبول از قبیل انواع مختلف بدهی مصرف کننده یا تجاری را ایجاد می کنند ، رخ می دهد . این می تواند شامل بدهی های قراردادی مانند وام خودرو و تعهدات بدهی کارت اعتباری باشد.

غالباً نمونه کارها مرجع – ابزار مالی جدید اوراق بهادار – به بخش های مختلفی تقسیم می شود. ترانزیت ها شامل دارایی های فردی است که توسط عوامل مختلفی از جمله نوع وام ، تاریخ سررسید آنها ، نرخ بهره و میزان اصلی اصل باقی مانده طبقه بندی می شوند. در نتیجه ، هر ترانشه دارای درجات مختلفی از خطر است و بازده های مختلفی را ارائه می دهد. هر چه سطح ریسک بالاتر با نرخ بهره بالاتر باشد ، وام گیرندگان با کیفیت کمتر از وام های زیر شارژ می شوند ، و هرچه ریسک بالاتر باشد ، نرخ بازگشت بازده نیز بیشتر است.

 (MBS) یک نمونه عالی از اوراق بهادار استصادر کننده پس از ترکیب وام مسکن به یک سبد بزرگ ، می تواند استخر را بر اساسریسک ذاتیهر وام مسکن به طورپیش فرض تقسیم کنداین بخش های کوچکتر سپس به سرمایه گذاران فروخته می شوند که هر یک به عنوان نوعی اوراق بسته بندی می شوند .

اوراق بهادار به وام دهنده یا طلبکار اصلی این امکان را می دهد که دارایی های مرتبط را از ترازنامه های خود حذف کندبا مسئولیت کمتری در ترازنامه خود می توانند وام های اضافی را تحمل کنندسرمایه گذاران از آنجایی که نرخ بازپرداخت را براساس مبلغ اصلی مربوط به پرداخت و بهره پرداخت می کنند ، براساس وام های اساسی و تعهدات توسط بدهکاران یا وام گیرندگان سود می برند.

مزایا اساسی

  • در بورس اوراق بهادار ، یک مبدع استخر یا گروههایی را به اوراق بهادار به فروش می رساند که آنها به صادرکنندگان می فروشند.
  • صادرکنندگان با ادغام دارایی های مختلف مالی در ترانشه ها ، ابزارهای مالی قابل فروش ایجاد می کنند.
  • سرمایه گذاران برای به دست آوردن سود ، محصولات اوراق بهادار را خریداری می کنند.
  • ابزارهای معتبر سرمایه گذاری با درآمد خوب سرمایه گذاران را تأمین می کنند.
  • محصولاتی که دارایی های اصلی آنها در معرض ریسک قرار دارند نرخ بازده بالاتری را پرداخت می کنند.

مزایای ارزش گذاری

فرآیند اوراق بهادار سازی باعث می شود نقدینگی با اجازه دادن به سرمایه گذاران خرده فروشی سهام خود را در سازهایی خریداری کند که معمولاً برای آنها در دسترس نباشد. به عنوان مثال ، با داشتن MBS ، سرمایه گذار می تواند بخشی از وام را خریداری کند و بازپرداخت منظم را به عنوان بهره و پرداخت اصلی دریافت کند. بدون اعتبارات وامها ، سرمایه گذاران کوچک ممکن است قادر به خرید یک منبع بزرگ وام نباشند.

برخلاف برخی از وسایل نقلیه سرمایه گذاری دیگر ، بسیاری از اوراق بهادار مبتنی بر وام توسط کالاهای ملموس حمایت می شوند. در صورت متوقف کردن بدهی بازپرداخت وام ، به عنوان مثال ، اتومبیل یا خانه وی ، می تواند برای جبران کسانی که بدهی دارند ، توقیف و ظبط شود.

همچنین ، هنگامی که مبدأ بدهی را به سبد اوراق بهادار منتقل می کند ، میزان بدهی های موجود در ترازنامه را کاهش می دهد. با کاهش مسئولیت ، آنها می توانند وام های اضافی را تحمل کنند.

طرفداران

  • دارایی های غیر نقدینگی را به دارایی های مایع تبدیل می کند
  • سرمایه را برای مبدأ آزاد می کند
  • درآمد برای سرمایه گذاران فراهم می کند
  • اجازه می دهد تا سرمایه گذار کوچک بازی کند

منفی

  • سرمایه گذار نقش اعتبار دهنده را بر عهده می گیرد
  • خطر پیش فرض در وام های اساسی
  • عدم شفافیت در مورد دارایی
  • بازپرداخت زودهنگام به بازده سرمایه گذار آسیب می رساند

اشکالاتی که باید در نظر بگیرید

البته ، حتی اگر اوراق بهادار توسط دارایی های ملموس برگردد ، هیچ تضمینی وجود ندارد که در صورت قطع بدهکار پرداخت دارایی ها ، ارزش خود را حفظ کنداوراق بهادار مکانیکی برای کاهش ریسک مرتبط با خود از طریق تقسیم مالکیت تعهدات بدهی ، به طلبکاران می دهداما اگر پیش فرض دارندگان وام و اندک از طریق فروش دارایی های آنها تحقق یابد ، این خیلی کمک نمی کند.

اوراق بهادار مختلف – و تراشه های این اوراق بهادار – می توانند سطوح مختلف ریسک را به همراه داشته و بازده های مختلفی را به سرمایه گذار ارائه دهندسرمایه گذاران باید مراقب باشند تا بدهی اصلی محصولی را که می خرند درک کنند.

با این وجود ، در مورد دارایی های زیرین می توان عدم شفافیت وجود داشت. MBS نقشی سمی و مهیج در بحران مالی ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ بازی کرده است. کیفیت بحران وام های تحت عنوان محصولات فروخته شده به غلط منجر به بحران می شودهمچنین بسته بندی های گمراه کننده – در بسیاری از موارد بازپرداخت – بدهی به محصولات دارای اوراق بهادار بیشتر وجود داردمقررات سختگیرانه تری در مورد این اوراق بهادار از زمان اجرایی شده است. Still- نکته شریک دارای حق تقدم یا مراقب باشید خریدار.

خطر بیشتر برای سرمایه گذار این است که وام گیرنده ممکن است بدهی را زود پرداخت کنددر مورد وام مسکن ، اگر نرخ بهره سقوط کند ، ممکن است بدهی را مجدداً تصفیه کنندبازپرداخت زودهنگام باعث می شود بازده سرمایه گذار از بهره وام های زیر را کاهش دهد.

شرکت میداف تجارت جنوب ارایه دهنده به روز ترین مقالات گمرکی و مقالات بازرگانی و مقالات اقتصادی می باشد.امید است این مقالات به روز مورد پسند شما دوستان قرار گیرد.همچنین این شرکت اعلام کننده نرخ رسمی ارز گمرک و نرخ ارز گمرک از طریق سایت رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران می باشد.

انتشار با ذکر ادرس سایت و منبع بلا مانع است

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *