واردات از چین

واردات از چین

 واردات از چین , تسهیل واردات از چین

ترخیص کالا از چین به عنوان بزرگ ترین قطب تجارت جهان شناخته می شود و واردات کالا از چین به ایران در طی چند دهه گذشته بسیار افزایش یافته است.

وضعیت واردات از چین به چه صورت است؟

از گذشته‌های دور تا به حال کشور چین یکی از مهم‌ترین شرکاء تجاری ایران محسوب می‌شده و در حال حاضر نیز حجم بالایی از صادرات و واردات ایران به این کشور اختصاص یافته است. به عنوان مثال، آمارهای سه ماهه از تجارت در سال ۹۸ نشان می‌دهد که این کشور هم در صادرات و هم واردات رتبه اول را در تجارت با ایران داشته است. به طوری که در این مدت به میزان ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار کالا از چین به ایران وارد شده و کمی بیش از این مقدار نیز از ایران به چین کالا صادر شده است.

واردات جزئی از چین

با نگاهی به آمار کالاهای وارداتی از چین می‌توان دریافت که بخش قابل‌توجهی از آنها شامل قطعات و ابزارهای صنعتی هستند که بیشتر مورد استفاده برای کارخانجات و صنایع بزرگ هستند. به طور دقیق‌‌تر می‌توان اینگونه تحلیل کرد که بخشی از کالاهای وارداتی از این کشور شامل مواد اولیه مورد نیاز صنایع و کارخانجات، کالاهای واسطه‌ای برای ساخت محصولات و ماشین‌‌آلات مورد نیاز است. با این حال، بسیاری از فعالان اقتصادی به دنبال واردات جزئی از چین برای پوشش دادن به برخی نیازهای خاص مصرف‌کنندگان ایرانی هستند. از جمله این کالاها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موبایل و لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر  قطعات و لوازم پلاستیکی   وسایل مربوط به خیاطی  کاغذ دیواری و  موارد مشابه لوازم خانگی
  • بهترین کالا برای واردات از چین چیست؛ پرسودترین کالاهای وارداتی از چین کدامند؟

    پاسخ به اینگونه سوالات تا حدی زیادی به قصد و نیت واردکننده از واردات کالا بستگی دارد. آیا او تولیدکننده‌ای است که برای تولید قطعات مورد نیاز خود به برخی مواد اولیه از چین نیاز دارد؟ آیا واردکننده صرفا برای پوشش دادن به نیاز بازار و تجارت اقدام به این کار می‌کند؟ حتی امکان دارد که افراد برای تکمیل کردن چرخه تولید خود به کالاهای واسطه‌ای چینی نیاز داشته باشند.

    شرکت بازرگانی میداف تجارت جنوب به دلیل داشتن نمایندگان معتبر در چین که به زبان ایرانی، چینی و انگلیسی مسلط بوده به بهترین شکل می تواند واردات کالا از چین را انجام داده. این مجموعه با داشتن نمایندگان مستقر در دفاتر خود در چین می تواند عقد قرار داد و مذاکرات خرید کالا و مواد اولیه را بدون ابهام و با حداقل ریسک انجام داده و قراردادهای قانونی و مستحکمی را جهت خرید از چین ببندد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *