کارآفرین بودن چه معنایی دارد

کارآفرین بودن چه معنایی دارد

جاده کارآفرینی غالباً خائنانه است و مملو از انحراف غیر منتظره ، سد راه و بن بست است. بسیاری از شب های بی خوابی وجود دارد ، برنامه هایی که به نتیجه نرسیده است ، بودجه ای که از دست می رود و مشتریانی که هرگز تحقق نمی یابند. راه اندازی مشاغل می تواند آنچنان چالش برانگیز باشد که ممکن است باعث تعجب شما شود که چرا هر کسی با میل خود در چنین مسیری گام می گذارد.

با وجود همه این مشکلات ، همه ساله هزاران کارآفرین در این سفر تصمیم می گیرند که بینش خود را تحقق بخشند و نیازهایی را که در جامعه می بینند برآورده سازند. آنها مشاغل را افتتاح می کنند ، فناوری راه اندازی می کنند یا محصول یا خدمات جدیدی را وارد بازار می کنند.

کارآفرین چه کاری انجام می دهد؟

یک کارآفرین نیاز را شناسایی می کند که هیچ یک مشاغل موجود آن را برطرف نکرده باشد  و راه حل آن نیاز را تعیین می کند. فعالیت های کارآفرینی شامل توسعه و راه اندازی مشاغل جدید و بازاریابی در آنها است ، غالباً با هدف نهایی فروش مشاغل برای تبدیل سود.

کارآفرینی که بطور مرتب مشاغل جدید راه اندازی می کند ، آنها را می فروشد و سپس مشاغل جدید را شروع می کند ، کارآفرین مثل سریال استو ادامهدار است. علاوه بر این ، اگرچه اصطلاح “کارآفرین” غالباً با شرکت های نوپا و مشاغل کوچک همراه است ، اما هر موسس یک کسب و کار موفق با نام خانوادگی به عنوان کارآفرین شروع می شود.

اگر می خواهید یک کارآفرین شوید ، اما نگران هستید که برای آن پول ندارید ،هزینه های  مالی شما مشکل ساز نیست که شما را از رسیدن به اهداف خود باز دارد. بسیاری از کارآفرینان به دنبال تأمین بودجه اولیه برای اقدامات خود از منابع خارجی مانند سرمایه گذاران هستند ، که ممکن است سرمایه هایی را برای تأمین هزینه های راه اندازی (یا بعداً هزینه های توسعه) به کارآفرینان ارائه دهند.) اگر بتوانید پتانسیل رشد بالایی را برای تجارت خود نشان دهید ، می توانید همچنین به یک سرمایه دار یا سرمایه گذار روی آورید ، که در ازای دریافت سهام در شرکت شما سرمایه را ارائه می دهد.

نمونه هایی از کارآفرینان موفق

بسیاری از تجار با نام خانوادگی ، موفقیت کارآفرینی را نشان می دهند. در اینجا فقط چند مثال آورده شده است:

  • استیو جابز ، رهبر فقید فناوری که اپل را در یک گاراژ شروع کرد و آن را به رایانه لوحی ، تلفن های هوشمند و رایانه ای که امروزه در آن قرار دارد رشد داده است. 
  • بیل گیتس ، خالق و بنیانگذار مایکروسافت که اغلب به عنوان ثروتمندترین فرد جهان در لیست قرار گرفته است و به عنوان یک رهبر جهانی در زمینه بیماری های همه گیر و چگونگی اداره آنها تبدیل شده است.

چه چیزی انگیزه کارآفرینان را افزایش می دهد که وقتی افراد زیادی در جهت مخالف آنها فعالیت می کنند ، باز اقدام به سرمایه گذاری کنند؟ اگرچه انگیزه هر شخص دارای تفاوت های ظریف و بی نظیری است ، بسیاری از کارآفرینان توسط یک یا چند نفر از انگیزه های زیر تحریک می شوند:

استقلال:  کارآفرینان می خواهند رئیس خود باشند ، اهداف خود را تعیین کنند ، پیشرفت خود را کنترل کنند و مشاغل خود را به گونه ای که مناسب می بینند اداره کنند. آنها می دانند که موفقیت یا شکست کسب و کارشان به آنها بستگی دارد ، اما آنها این مسئولیت را به عنوان یک مسئولیت نمی دانند ، بلکه به عنوان نشانگر آزادی خود می دانند. 

هدف:  بسیاری از کارآفرینان بینش واضحی نسبت به آنچه می خواهند انجام دهند و برای تحقق این امربصورت خستگی ناپذیر کار می کنند. آنها واقعاً بر این باورند که محصولی یا خدماتی دارند که یک خلأ را پر می کند و با یک تعهد یکجانبه به آن هدف برای ادامه فشار پیش رو مجبوربه انجام ان هستند. آنها از رکود ناامید شده و ترجیح می دهند در حالی که به جلو حرکت می کنند از عدم تحرک ناپایدار باشند. 

چگونه کارآفرین شویم

اگر به دنبال فعالیت کارآفرینی هستید ، ابتدا باید مشخص کنید که کدام یک از انگیزه های فوق به عنوان نیروی هدایت کننده شما خدمت می کنند. سپس ، در نظر بگیرید که آیا خصوصیات و خصوصیات شخصیتی خاص خود را دارید که می تواند به عنوان یک کارآفرین بتوانید پیشرفت کنید.

موفقیت مالی:  بیشتر کارآفرینان می فهمند که قرار نیست میلیاردرهای یک شبه شوند ، اما این بدان معنا نیست که آنها به پتانسیل کسب یک تن پول از یک تجارت بسیار موفق که کنترل آن کاملاً کامل است ، علاقه ندارند. برخی می خواهند برای خود و خانواده خود یک شبکه ایمنی اقتصادی ایجاد کنند ، در حالی که برخی دیگر با ایجاد چیز بزرگ بعدی به دنبال این هستند که سود بزرگی کسب کنند. 

انعطاف پذیری:  همه در استحکام فرهنگ سنتی شرکتها متناسب نیستند. کارآفرینان غالباً به دنبال رهایی خود از محدودیت ها هستند ، این کار باعث تعادل کار یا زندگی بهتری پیدا کنند و یا در بعضی مواقع و به روش هایی که ممکن است غیر متعارف باشد. این بدان معنا نیست که آنها ساعات کمتری کار می کنند – اغلب ، به خصوص در مراحل اولیه رشد یک تجارت ، آنها بیشتر و سخت تر کار می کنند – بلکه ، آنها به گونه ای کار می کنند که برای آنها غریزه باشد. 

میراث:  کارآفرینان غالباً با تمایل به ایجاد چیزی که از آن پیروی می کند هدایت می شوند. برخی دیگر می خواهند برندی ایجاد کنند که ماندگاری داشته باشد و به یک موسسه تبدیل شود. گروه دیگری می خواهند منبع درآمد و امنیت را به وراث خود منتقل كنند. همچنین آن دسته از کارآفرینان هستند که امیدوارند اثری ماندگار در جهان ایجاد کنند و نوآوری را پشت سر بگذارند که زندگی مردم را به روشی ملموس بهبود بخشد. 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *