خلاقیت در تجارت

خلاقیت در تجارت

خلاقیت در تجارت برای کارآفرین برای موفقیت در دنیای تجارت نیاز است.با کمال تعجب ، خلاقیت برای تولید نیاز به ساختار کمی دارد.خلاقیت را می توان آموخت و نباید از آن غافل شد.

کارآفرینی یک مسیر شغلی پیچیده است. بسیاری از خصوصیات وجود دارد که می تواند به افراد در طول سفر کمک کند ، مانند اشتیاق و اراده. با این حال ، یک ویژگی باید بیش از همه ارزشمند باشد.

نقش خلاقیت در تجارت چیست؟ 

خلاقیت اهمیت دارد زیرا شبیه نواوری است. در دنیای تجارت رقابت زیادی وجود دارد و فقط کسانی که قادر به یک قدم جلو رفتن هستند موفق خواهند شد. هنگامی که یک تجارت پتانسیل خلاقانه خود را باز می کند ، این امکان را به آنها می دهد که در یک نور جدید ، تجارت خود را ببینند. همچنین می تواند به شما یادآوری کند که چرا تجارت خود را در وهله اول شروع کرده اید. 

چگونه کارآفرینان می توانند خلاقیت را بهبود بخشند؟ 

حتی اگر فکر می کنید خلاق نیستید ، می توانید مهارت را یاد بگیرید . شما باید خلاقیت را مطالعه کنید تا یاد بگیرید چگونه از خلاقیتی که در درون شما زندگی می کند استفاده کنید. روش های ساده بسیاری وجود دارد که کارآفرینان می توانند خلاقیت خود را بهبود ببخشند ، مانند بلند شدن و دور شدن از صفحه رایانه برای اینکه زمان مغز شما امکان تجدید و در نظر گرفتن ایده های جدید را فراهم کند.

کارآفرین نیز باید همه چیز را بنویسد. از هر چیزی پرش نکنید ، حتی اگر به نظر ناچیز باشد. تفکر واگرا ایده های خلاقانه را ایجاد می کند و با توجه به هر فکر ، شما اجازه تفکر واگرا را می دهید.

اگر کارآفرین هستید ، یا دیدگاه یک بودن را دارید ، احتمال اینکه یکی از معدود افراد برکت خلاقیت ذاتی باشید

فکر مثبت و آزاد

در قدم اول برای ایجاد خلاقیت در کار لازم است فکر و ذهن خود را آزاد از هر گونه نگرانی یا استرسی کنید. مثبت بیندیشید و از عبارات و افکار منفی دوری کنید و اجازه ندهید موانعی مانند “نمیتوانم” ، “نمیشود” و از این سری کلمات شما را در گیر خود کنند. ذهن خود را به عباراتی مانند “میتوانم” ، “میشود” ، “تلاشم را خواهم کرد” ، “باور دارم” و در کل عباراتی که باعث پرورش خلاقیت در شما گردد معطوف کنید.


خلاقیت برای شکوفایی به ساختار احتیاج دارد ، اما نه آنقدر که خرد شود.

حل مسئله خلاقانه بهترین کار را می کند وقتی که با تفکر بسیار متمرکز و منظم مورد استفاده قرار بگیرید. کاد مایلز می گوید: این ترفند در کار شما سختگیرانه است ، اما سفت و سخت نیست. دانشمندانی که خلاقیت را مطالعه می کنند می گویند ترکیب دو حالت تفکر ، همگرا و واگرا ، داشتن موفقیت های خلاقانه ضروری است.

تفکر همگرا بسیار تحلیلی است و با توجه به داده های موجود ، در رسیدن به یک راه حل صحیح متمرکز است ، در حالی که تفکر واگرا با کاوش بسیاری از راه حل های ممکن ، ایده های خلاقانه ای را ایجاد می کند. یک استارت آپ باید در زمان کافی برای مسیرهای متفاوت تفکر ایجاد کند تا بتواند تنش خلاق مناسب را با حالت های همگرا دربیاورد.


خلاقیت را می توان آموخت.

هر کس از پتانسیل خلاقانه ای برخوردار است و روند تفکر خلاق را می توان بهبود و تقویت کرد. یادگیری سرگرمی ها و مهارت های جدید یک روش عالی برای ایجاد شبکه های عصبی جدید است ، اما یادگیری یک فرم هنری جدید یکی از بهترین روش ها برای آموزش ذهن در توسعه مهارت های خلاقانه برای حل مسئله است. هنرها نیاز به استفاده از تفکر واگرا دارند.

خلاقیت به بهترین وجه در تقاطع رشته ها اتفاق می افتد.

بیشتر اکتشافات موفقیت آمیز هنگام برخورد دو یا چند رشته اتفاق می افتد. بیشتر مردم از برخورد می ترسند ، اما برخورد خلاقانه باید تشویق شوند ، زیرا به شما امکان می دهند یک مشکل را از منظر جدید مشاهده کنید. حل کننده های مسئله ساز خلاق اغلب قادر به اتصال دو حوزه مجزا از تخصص هستند و می توانند راه حل های بالقوه را از یک زمینه به یک منطقه غیر مرتبط ترجمه کنند.

خلاقیت یک هدیه است.

چه خصوصیات دیگری در کنار خلاقیت مهم است؟ 

در حالی که یک فرایند فکر خلاق مهم است ، تنها صفتی که یک کارآفرین به آن احتیاج دارد نیست ، آنها همچنین به نوعی آموزش رسمی نیاز دارند. بیشتر افراد موفق متخصص در حوزه خود هستند. ماندگاری و انعطاف پذیری مهم است زیرا حتی بهترین کارآفرین نیز با شکست روبرو است. من

در مورد ناکامی نیست ، بلکه درسی است که در شکست و توانایی پشتیبان گیری از آن مهم است. کارآفرینان باید بتوانند هنگام ارائه ، فرصتها را ببینند و از آنها استفاده کنند. 

مراحل خلاقیت

  • —کسب دید و نگرشی موافق نسبت به فکرهای(ایده های)نوین
  • —حساسیت نشان دادن نسبت به مساله
  • —آمادگی یافتن برای خلاقیت از طریق کسب مواد خام لازم
  • —کاربست سلاست فکر
  • —فعالیت ضمیر ناخود آگاه روی مساله

شرکت میداف تجارت جنوب ارایه دهنده به روز ترین مقالات گمرکی و مقالات بازرگانی و مقالات اقتصادی می باشد.امید است این مقالات به روز مورد پسند شما دوستان قرار گیرد.همچنین این شرکت اعلام کننده نرخ رسمی ارز گمرک و نرخ ارز گمرک از طریق سایت رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران می باشد.

انتشار با ذکر ادرس سایت و منبع بلا مانع است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *