بلاتکلیفى خودروهاى وارداتى در گمرک

بلاتکلیفى خودروهاى وارداتى در گمرک

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از بلاتکلیفى خودروهاى وارداتى در گمرک با وجود موافقت دولت براى ترخیص آنها خبر داد و گفت: ابهاماتى درخصوص مصوبه ترخیص خودروها وجود دارد که مانع از خروج آنها شده است.

شرکت میداف تجارت جنوب(بخش اخبار): مهدى دادفر درباره وضعیت خودروهاى وارداتى مانده در گمرک توضیح داد: اگرچه هیات دولت در جلسه ۱۶بهمن ماه سال گذشته با ترخیص ۵۱۰۸خودروی دپو شده در گمرک موافقت کرده بود، اما این خودروها همچنان در گمرک بلاتکلیف هستند.

او همچنین درباره علت عدم ترخیص خودروها بیان کرد: مصوبه دولت در بهمن ماه مبنى بر ترخیص خودروهاى مانده در گمرک دارای ابهاماتی از جمله نداشتن ثبت سفارش و عدم امکان ثبت سفارش جدید است که مانع از ترخیص خودروهای دپویی شده؛ ضمن اینه موضوع خودروهاى وارداتى به ارگان‌هاى متفاوتى واگذار شده که این چند مسئولى هم مانع تصمیم‌گیرى واحد مى‌شود.

دادفر تصریح کرد: طبق آخرین مصوبه هیات دولت، از بین ۵۱۰۸دستگاه خودروی دپویی حدود ۳۵۰۰خودرو اجازه ترخیص داشتند که ابهامات این مصوبه مانع از ترخیص آنها شد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ضمن اشاره به محدودیت زمانى مصوبه دولت گفت: طى ماه‌هاى گذشته نیز حدود ۱۵۰۰دستگاه خودرو به دلیل اتمام زمان مصوبه دولت از گمرک ترخیص نشدند، درحال‌حاضر نیز مصوبه فعلى محدودیت زمانى دارد که مهلت زمانی در نظر گرفته شده ۳ ماه بوده که نیمی از این زمان سپری شده است.

دادفر تاکید کرد: اگر دولت هر چه زودتر امکان ثبت سفارش را برای خودروهای دپویی فراهم نکند با اتمام زمان مصوبه، دوباره صاحبان این خودروها بلاتکلیف می‌ماند.

منبع: اقتصادآنلاین

شرکت ترخیص کالا و  بازرگانی میداف تجارت جنوب جدیدترین خبرهای حوزه بازرگانی و اخبار گمرکی در سریعترین زمان در خدمت بازرگانان عزیز  قرار می دهد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *